Záruka

Záruka je nesmírně důležitou součástí nákupu jakéhokoli zboží, včetně nábytkových dvířek. Používají se každý den a určují nejen estetiku naší kuchyně, ale také její funkčnost. I přes použití nejmodernějších technologií a špičkových materiálů mohou během výrobního procesu vzniknout některé vady. Proto je důležité si před rozhodnutím přečíst záruční podmínky. Bohužel se stává, že záruka je jen marketingový trik a získat kompenzaci za vadná čela se ukáže jako téměř nemožné.

Záruka - jaká jsou úskalí pro spotřebitele?
V záručních ustanoveních existuje mnoho výjimek, jejichž prostřednictvím se výrobce vyhýbá odpovědnosti za vadné zařízení. Samozřejmě existují situace, které výrobce nemůže ovlivnit, například poškození způsobené při přepravě z prodejny nebo v důsledku nesprávné montáže a údržby čel. Taková ustanovení, tedy výjimky, kdy výrobek nepodléhá reklamaci, by však měla být uvedena ve srozumitelných obchodních podmínkách a měla by se skutečně týkat těch případů, na které společnost nemá reálný vliv.

Problémem jsou záruky typu "ghost", při nichž výrobci využívají mezer a podcenění ze zákona o prodeji výrobků spotřebitelům (2002). Díky této legislativě mají prodejci velkou volnost při tvorbě záručních ustanovení. Z tohoto důvodu se stává, že se možnost reklamace ukáže být jen chytrým reklamním trikem. Přiláká zákazníky a v případě závad je nenechá na holičkách.

Před nákupem si přečtěte záruční podmínky
Existuje pouze jeden způsob, jak se vypořádat s podvodnými praktikami: Před nákupem dvířek si pečlivě přečtěte záruční podmínky. Pokud je vám cokoli nejasné, obraťte se nejlépe přímo na výrobce. Budete tak vědět, kdy máte nárok na kompenzaci a v jakých situacích to nebude možné. To vám umožní správně posoudit skutečnou hodnotu záruky, tj. zda poskytuje nějakou jistotu v případě, že obdržíte vadné zboží.

Naši pozornost bychom měli věnovat zejména výjimkám, kdy záruku nelze uplatnit. Druhým bodem jsou doporučení výrobce ohledně způsobu používání dvířek  (např. správná péče, podmínky skladování). Třetím důležitým bodem je územní rozsah, na který se záruka vztahuje. Za čtvrté je třeba zjistit, v čem spočívá kompenzace vadných čel (např. vrácení, výměna).

U nás víte, za co platíte
Zákazníci společnosti wiech Door Crafters mají k dispozici podrobná ustanovení o záruce, která mimo jiné uvádějí dostupné způsoby uplatnění reklamace a výjimky, kdy takové právo není možné uplatnit.

Poskytujeme 5-ti letou záruku.
Rozsah ochrany se vztahuje na území České republiky.
Základem pro uplatnění reklamace je písemná reklamace a fotodokumentace.
Pokud bude reklamace uznána, vyměníme dvířka v nejkratším možném termínu!

Zpět do obchodu